El Hadji Yaya Koné

E-Card

Biography

El Hadji Yaya Koné is a researcher in online and blended learning in higher education. Dr Koné investigates issues of digital pedagogy across academic disciplines with regards to learning assessment, inclusive education, collaborative learning, and cross-border distance education. He also investigates the professional development of educational developers, instructors, and faculty members in higher education. His research methodology is basically qualitative and grounded theory oriented. Dr Koné was an intern in distance education at the Télé-université du Québec (Téluq), instructor in the Faculty of Education at the University of Montreal, educational developer at the University of Quebec in Abitibi-Temiscamingue (UQAT), where he was later appointed professor in the department of education. He developed and supervised the graduate certificate program in higher education pedagogy at UQAT.

 


 

SELECTED PUBLICATIONS

Quand les TIC et la FAD médiatisée absorbent l'isolement géographique des salles de cours à l'UQAT (2017)

El Hadji Yaya Koné, Tommy Légaré, & Karène Richer

La FAD médiatisée fait émerger des modèles de cours virtuels : transfigurer les cours du présentiel en cours en ligne. Nous discutons un de ces modèles et les impacts en pédagogie universitaire.

Learn more about the publication

 

 

Récits exemplaires de pratiques d'encadrement au doctorat : jalons pour un dispositif de développement pédagogique (2016)

Francisco A. Loiola, Justin N’Goya, & El Hadji Yaya Koné

Nous mettons en évidence la dynamique d’action caractérisant certaines pratiques dites exemplaires d’encadrement des doctorants, afin de susciter l’intérêt pour le développement d’une pédagogie de l’encadrement aux cycles supérieurs.

Learn more about the publication

Fields of Interest

  • Formation en ligne et hybride
  • Pédagogie universitaire
  • Technologie éducative
  • Formation et développement des enseignant.e.s
Back to top