Stephanie Arnott

Carte électronique

Stephanie Arnott
Professeure agrégée

Pièce : LMX 414
Bureau : 613-562-5800 poste 4382
Courriel professionnel : sarnott@uOttawa.ca

Stephanie Arnott

Biographie

My primary research focus is on methodological and curricular innovation in Canadian French as a second language (FSL) education, with a complementary emphasis on investigating the knowledge base of second language teachers and the motivation of core French students.


PUBLICATIONS CHOISIES

Arnott, S. & Mady, C. ( 2013). Obstacles and opportunities for literacy teaching: A case study of primary core French classrooms in Ontario.

Arnott, S. ( 2011). Exploring the dynamic relationship between the Accelerative Integrated Method (AIM) and the core French teachers who use it: Why agency and experience matter.

Mady, C. & Arnott, S. ( 2010). Exploring the 'situation' of situational willingness to communicate: A volunteer youth exchange perspective.

Lapkin, S., Mady, C. & Arnott, S. (2009). Research perspectives on Core French: A literature review.

Mady, C., Arnott, S. & Lapkin, S. (2009). Assessing AIM: Case study of Grade 8 students in an Ontario school board.


DANS LES MÉDIAS

Pénurie d’enseignants de français langue seconde: comment y répondre?

l-express, 13 juillet 2021

La professeure Stephanie Arnott dirige une étude sur la formation des enseignantes et enseignants de FLS

Faculté d'éducation - Université d'Ottawa, 18 juin 2021

Une étude cherche à cerner les lacunes dans la formation en enseignement du FLS

Faculté d'éducation - Université d'Ottawa, 14 juin 2021

Champs d'intérêt

  • Motivation des étudiants à apprendre une autre langue
  • Intégration et adaptation du Cadre européen commun de référence pour les langues (CECRL) à l'enseignement au Canada (ex. : utilisation de portfolios linguistiques dans la formation des enseignants de FLS)
  • Canadian French as a second language (FSL) program implementation and stakeholder perspectives
Haut de page